26 listopada, 2022

Istnieje wiele rodzajów herbat, od zielonej po czarną. Podczas gdy ta ostatnia zawiera kofeinę, najzdrowszym wyborem jest zielona herbata. Z kolei biała herbata jest utlenioną, osłabioną wersją tej pierwszej. Istnieje wiele sposobów na zaparzanie herbaty, od dodania cytryny po pozostawienie jej w lodówce na co najmniej godzinę. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się więcej o różnych rodzajach herbaty. Poniżej wymieniono niektóre z najpopularniejszych rodzajów i różne sposoby ich przygotowania.

Zielona herbata zawiera polifenole
Standaryzowany ekstrakt z zielonej herbaty zawiera katechiny, które są silnymi przeciwutleniaczami, które chronią przed wolnymi rodnikami. Ponadto katechiny chronią kwasy tłuszczowe, lipidy błonowe i DNA na wyższym poziomie niż witamina E. Galusan epigallokatechiny jest silnym przeciwutleniaczem o kilku obiecujących zastosowaniach klinicznych. Efekty te przypisuje się obecności polifenoli w zielonej herbacie. Aby zrozumieć korzyści płynące z zielonej herbaty, należy poznać mechanizmy jej działania.

Głównymi polifenolami obecnymi w zielonej herbacie są flawanole i katechiny. Katechiny są głównymi flawonoidami w zielonej herbacie, stanowiąc około 30% jej suchej masy liści. Zawartość polifenoli w produktach z zielonej herbaty jest bardzo zróżnicowana, od 45 do 90 procent, a zawartość kofeiny od 0,4 do 10 procent. Większość polifenoli w zielonej herbacie pochodzi z katechin, których jest najwięcej. Istnieją cztery główne katechiny w produktach z zielonej herbaty.

Czarna herbata zawiera kofeinę – https://cupandyou.pl/herbata.html
Czarna herbata, zwana także czerwoną w kilku językach wschodnioazjatyckich, zawiera najwięcej kofeiny ze wszystkich rodzajów. Jest utleniona i generalnie ma mocniejszy smak niż inne rodzaje herbaty. W związku z tym może być dobrym wyborem dla osób z nietolerancją kofeiny lub chęcią zmniejszenia spożycia kofeiny. Dla tych, którzy szukają kojącego napoju, czarna herbata jest doskonałą opcją. Oto kilka rzeczy, które należy wiedzieć o czarnej herbacie, zanim zaczniesz ją pić.

Kofeina w czarnej herbacie pomaga organizmowi zwalczać wirusy. Pomaga również chronić przed trądzikiem, pryszczami i infekcjami skóry. Jednak picie zbyt dużej ilości herbaty może zaszkodzić zdrowiu. Dlatego czarną herbatę należy spożywać z umiarem. Ale jeśli chcesz, aby twoja czarna herbata była dla ciebie idealnym napojem, oto kilka korzyści, które powinieneś wiedzieć o czarnej herbacie:

Biała herbata jest utleniona
W procesie produkcji herbaty biała herbata jest mniej przetwarzana niż zielona herbata. Liście nie są zwijane ani wypalane i przechodzą jedynie lekką oksydację. Ponieważ biała herbata jest minimalnie przetworzona, naturalny smak pozostaje. Zielona herbata ulega utlenianiu, podczas gdy biała herbata może dalej utleniać się, aż liście staną się nieprzezroczyste. Proces utrzymuje również świeżość liści. Korzyści z białej herbaty to:

Proces utleniania zachodzi, gdy liście pękają i przechodzą reakcje chemiczne. Chlorofil w liściach przekształca się w feofityny, które przyciemniają herbatę. Katechiny rozkładają się, nadając jej wyrazisty smak. Różni producenci herbaty rozpoczynają ten proces i kończą go po spełnieniu określonych standardów. Na ogół ten proces trwa około tygodnia. Jednak może się okazać, że proces utleniania potrwa dłużej, jeśli chcesz cieszyć się smakiem i korzyściami zdrowotnymi utlenionej białej herbaty.

Białą herbatę można parzyć na wiele sposobów
Istnieje wiele sposobów na zaparzenie białej herbaty, ale podstawy są takie same. Ważne jest, aby używać wody wysokiej jakości. Najlepiej używać wody źródlanej lub filtrowanej, ale dopuszczalna jest neutralna woda z kranu. Staraj się używać wody pochodzącej ze studni lub transportowanej miedzianymi rurami. Unikaj wrzątku, który zrujnuje delikatne liście białej herbaty. Jeśli nie masz termometru, możesz sprawdzić temperaturę wody.

Chociaż czas namaczania białej herbaty będzie się różnić w zależności od ilości i rodzaju liści, należy pamiętać o kilku kluczowych czynnikach. Ogólnie rzecz biorąc, duże liście powinny być moczone dłużej niż mniejsze, podczas gdy zwinięte i skręcone liście powinny być naparzane krócej. Drugi napar należy parzyć przez co najmniej 10 minut, chociaż drugi lub trzeci napar będzie mniej aromatyczny niż pierwszy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *